Kompressiosukat – 6 paria

34 

-32%

Ammattiurheilijoiden suosimat kompressiosukat ovat viime vuosien aikana tulleet myös arkiliikkujien ja –juoksijoiden saataville. Kompressiosukat ovat helppo tapa tehostaa juoksutreeniä tai estää jalkojen turpoamista pitkillä kävelylenkeillä ja lennoilla.

  • Istuva muotoilu
  • Hengittävä materiaali
  • Aktivoi lihaksia ja parantaa suoritusta
  • Nopeuttaa palautumista
  • Ehkäisee rasitusvammoja
  • Sopii sekä aktiiviurheiluun että vapaa-ajan käyttöön

KOKO-OPAS:
Small/Medium: kengänkoko 36-40.
Large/Extra large: kengänkoko 41-45.

Poista

Kompressiosukkien hyödyt

Sukissa käytetyn kompressiotekniikan avulla pyritään nopeuttamaan kehon lymfakiertoa ja tehostamaan verenkiertoa. Lymfakierron nopeutuminen vauhdittaa maitohapon poistumista lihaksista, jolloin lihaksen suorituskyky ja kestävyys paranee. Sukkien napakka istuvuus aktivoi ja tukee lihasta, mikä vuorostaan helpottaa juoksusuoritusta ohjaten juoksijaa käyttämään isompia pakara- ja reisilihaksia juoksuun pohkeiden sijasta. Näin pohkeelle osuva rasitus pienenee ja rasitusvammojen riski laskee. Myös treenistä palautuminen on nopeampaa ja urheilun jälkeinen lihasarkuus vähenee, kun suorituksen aikana on käytetty kompressiosukkia. Pitkillä kävelylenkeillä ja lennoilla tai pitkien seisomajaksojen, kuten esimerkiksi työpäivän, aikana kompressiosukat estävät jalkojen turpoamista ja voivat ehkäistä esim. suonikohjujen syntymistä.

 

Kompressiot sukat - 6 paria

 

Kompressiosukkien käyttö

Kompressiosukkia käytetään tavallisten sukkien tavoin. Sukkien napakkuuteen tottuminen voi viedä useamman treenikerran, joten sukkiin kannattaa totutella ennen esim. kilpasuoritusta. Treenatessa parhaan hyödyn saa, kun sukat laitetaan jalkaan n. 30 minuuttia ennen suorituksen alkua ja sukkia käytetään koko suorituksen ja palautumisen ajan. Pitkillä lennoilla kompressiosukkia voi käyttää perinteisten lentosukkien sijasta ja sukat estävät myös jalkojen turpoamista pitkien seisomajaksojen aikana käytettäessä. Kompressiosukkien käyttämistä yöllä ei suositella, sillä vaakatasossa ollessa jalkoihin ei kohdistu samanlaista painetta kuin pystyssä, jolloin liiallinen kompressio saattaa haitata jalkojen verenkiertoa.

 

Ihmisten kokemuksia kompressiosukista

“Onneksi löysin nämä kompressiosukat! Aloittelevana juoksijana kompressiosukat tekivät juoksustani kevyempää ja vältyin aiemmin vaivanneilta penikkakivuilta sukkien ansiosta. Kompressiosukat olivat välttämätön sijoitus juoksu-urani jatkumiselle, koska niiden käyttö teki juoksusta helpompaa ja kivuttomampaa. “

“Olen aina inhonnut lentosukkien käyttöä niiden epämukavuuden vuoksi, mutta kompressiosukat toimivat mainiosti lentosukkina! Ne ovat pehmeät ja miellyttävät käyttää ja estävät jalkojen turpoamisen lennolla. “

“En enää ikinä juokse ilman kompressiosukkia! Olen juossut neljä maratonia ja viimeisimmällä käytin kompressiosukkia ja ero oli huomattava. Juoksu sujui paremmin ja palautuminen nopeutui. Suosittelen ehdottomasti kaikille juoksijoille. Pieni hinta mittaamattomasta hyödystä!”

Arviot

Tuotearvioita ei vielä ole.

Vain kirjautuneet asiakkaat -jotka ovat ostaneet tuotteen- voivat kirjoittaa tuotearvion.